torsdag 7 oktober 2010

börjar det nu?

fick dåliga vibbar på väg hem från jobbet idag... och tanken slog mig att det kanske bara är en tidsfråga innan torr asfalt är ett minne blott... fyfan... det här är jobbiga grejor.

i övrigt kunde jag igår lite förfärat konstatera att min egen uppväxts mest inpräntade varningstext verkar ha upphört att existera - och jag som skulle visa Ester varför man inte ska trä plastpåsar över huvudet. Slet fram ett gäng påsar ur städskrubben, men nada... undersidan på varje påse var kliniskt ren. Farligheten har kanske upphört.

Är fortfarande sur på vägverket eller transportstyrelsen eller vad de nu heter som inte anammade mitt förslag kring åtgärder avseende att få ner dödstalet i trafiken. Samarbete mellan ovan nämnda myndighet och svensk handel och sedan på med reflexlister på våra plastpåsar föll tydligen inte i smaken. Lite lik längs med vägarna var tydligen billigare.

Inga kommentarer: