torsdag 28 oktober 2010

spårtaxi



4 veckor kvar - sedan ska det avgöras huruvida man gör slag i saken och bygger upp ett nät av spårtaxibanor här i de centrala delarna av staden. Jag kan väl rent intuitivt ha vissa belägg mot hur detta ska finansieras med tanke på stadens ekonomiska situation. Jag kan även ha funderingar kring om invånarna i den här staden rent mentalt har den mognad som krävs för denna typ av urbanisering.

Men, lyssnar jag till mitt eget infrastrukturella hjärta och estetiska sinne för detaljer och stadsplanering så tickar det betänkligt. Jag menar, ta en titt på skissen ovan som är hämtad från kvarteret intill... det blir lite av "från död sovstad till internationella wannabe-ambitioner". Fast det är klart, jag kanske inte kommer att vara lika positiv om det visar sig att dessa vagnar ska glida förbi köksfönstret... we'll see.

Inga kommentarer: