fredag 1 oktober 2010

högtidsdag

tårgasfoajé

Sannerligen... ett år går så snabbt, och i morgon infaller en av årets större högtidsdagar i samband med firandet av Loves namnsdag.

Och appropå år - med en snabb överslagsräkning så konstaterar jag att det är en 16-17 år sedan mitt sk. förhållande med en jättemysig Love fick ett abrupt slut. Vi var för olika helt enkelt - han var en dagmänniska och jag en nattulv. Jag gillade långa telefonsamtal - han tyckte om att lägga på... Besvikelsen blev honom övermäktig och plötsligt en dag var han bara borta - för att några dygn senare spolas upp på en strand i Kalifornien med ett Green Card i proviantfickan på sina cykelbyxor.

Numera flirtar jag ivrigt nattetid med en kille som lystrar till namnet Gringo... dessvärre verkar likheterna var något fragrant för många för att det ska kännas helt tryggt. Måste ha varit något med soffstoppningen på Stacken way back.

Inga kommentarer: