måndag 12 juli 2010

tillbaks till stan igen...



Kommer ni ihåg Just D:s uppviglarsång nummer 1 - Tillbaks i stan? Ett refrängtema som var min egen titelmelodi i unga år. Men det var då, just nu sitter jag och förbannar mig själv över att vara tillbaks i en ugnsvarm lägenhet i stenöken. Jag menar, vi lämnade brygga och bad ute i skärgården för det här... finner ingen riktig sinneslogik i det.

Förvisso skulle vi ju agera taxikurir åt Mormorn och pruttmamman som inte ånjuter privilegiet att ha semester, men vi kunde ju ha gjort en skarp U-sväng och bara åkt tillbaka. Istället stundar tvättstuga och förberedelser inför någons födelsedag.

Vad jag önskar mig? Ok, jag ska inte vara så materiell av mig i år... så kort och gott lite samlag och kroppsligt umgänge går bra - vilket i alla fall borde glädja en 50% av min umgängeskrets... eller ja, säg 4% då... hmm, det kanske också var väl tilltaget... äh, får väl göra som Littorin - närmare ett ROT-avdrag än så kommer jag nog inte.

Inga kommentarer: