måndag 5 juli 2010

the hatter



Semester innebär av gammal god vana att Papi catches up med alla filmer han missat under våren, så också i år.

Alice i underlandet stod först i kö, och jag kan bara buga och bocka för Tim Burtons fantastiska verk. All oberördhet som jag upplevde i samband med masshysterin kring Avatar får här sitt utlopp i form av förstummande hänförelse. Jag älskar den här filmen och det kliar i fingrarna efter ett nytt besök till Kingdom Hearts... 2:an ligger ju faktiskt ouppackad...

Johnny Depp som jag inte hyser några erotiska dragningar till, och därför neutralt kunnat konstatera överspelar sin rollfigur Jack Sparrow är här helt lysande... för att inte säga briljant. Han ger sannerligen det vackra vansinnet ett ansikte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, filmen hamnade ju inte på min Topp-30lista direkt. Vore det inte för Johnny´s insats så hade den nog hamnat på min Botten-100 lista.
trevlig sommar annars på dig!