måndag 5 juli 2010

10 år



För 10 år sedan såg jag ett framträdande på TV:n - ni vet den där grymma FINLUXEN som tog upp halva vardagsrummet i ungkarlscribben på Vegagatan. Folk garvade åt Finlux, men Papi med känsla för design och kvalitet hade redan 1990 upptäckt vilka grymma as de burkarna var.

Hur som helst så satte sig det där unika framträdandet på näthinnan hos undertecknad och sedan dess har jag från och till ägnat en totalt fruktlös jakt på ett klipp - helt förgäves... tills ikväll. Jag ser det som en födelsedagspresent i förskott, och anledningen till att jag inte hittat det ligger nog i att det minnesvärda infaller först 70 sekunder in i klippet. Då för 10 år sedan var jag helt astonished - och jag kan nog faktiskt erkänna att det är lite breathtaking även nu.

Visst, skratta åt Papis fablaisse för boyband - men jag skäms inte för det i alla fall. Och ingen kan säga att det inte svänger...

Inga kommentarer: