onsdag 11 november 2009

sjukt filmig




Sjukan hänger i sig - och ett fragrant bevis på detta är att Papi kastade in handduken... jäsiken blev lite så där bokstavligt skitnödig här och SKULLE vilja skriva handduken med ett "d"... avseende kvällens innebandy. Annars brukar det inte vara något problem att pressa hjärta och lungor tills de kvider i feberkramper. Men med svininfluensa på tapeten och inget vaccin i kroppen så får det vara.

Kvällens stora problem blir istället att försöka smyga mig bort till Videorullen för att handla snask till kvällens rulle. Problemet är bara att chefen bor i huset mittemot mig med vakttornsfönster in mot innergården - får försöka ta mig genom diverse kulvertar för att lura honom på villospår. Hur som helst så innebär Papi och sjukdom det samma som filmtittande - annars brukar jag inte ha ro eller tid eller vin i glaset för att traggla mig igenom cinematiska utflykter på daglig basis - men nu är man ju som Petter brukar säga naturligt bunden... natural bond.

Igår blev det en grymt skön liten sak med ett härligt flow rakt genom hela filmen - så snygg och aristokratisk som Mr. & Mrs. Smith borde ha varit - dessutom med ett litet flin och en ironisk touch som extra krydda. Ja det var nästan så att man kände lite av historiens vingslag som förde en bort till 80-talets Moonlightning med Bruce Willis och Cybil Shepherd... ja innan de blev crap båda två och här får Kent säga vad han vill. Jag tror dessutom att vi som jobbar inom läkemedelsindustrin har ytterligare en anledning att hitta nyanser och igenkännande vinklingar i den här filmen och ganska snart byter de fiktiva bolagsnamnen mot lite mer välkända.

Ikväll blir det Änglar och Demoner med Tom Hanks - har stora förväntningar på den då boken i mitt tycke var bättre än föregångaren Da Vinci-koden...


Men så var det det här med godiset också... får klä på mig ninjadräkten.

Inga kommentarer: