onsdag 25 november 2009

Cirkeln sluts





God damn it! Det är lika tillfredställande varje gång det är gjort... och då pratar jag inte om sex, för det har jag bara läst om, utan istället avser jag de två tillfällena per år då de satans vinterdäcken ska av eller på. Inte för att jag gör själva momentet själv, det får Strengbergs grotta sig med, men det är just böket med att få upp och ner däcken från källlaren. Det ska släpas i omgångar och sedan omaket med att få in bilen på innergården... men nu är det gjort - bra där Jimmy.

Annars började dagen bra - jobbar ju natt den här veckan och fick värsta cravingen under småtimmarna - så därför bestod frukosten av en iskall Heineken och en pizzaslice, fan livet är bra härligt ibland. Eller så är det ett tecken på att mitt liv är så torftigt så att en dylik ickehändelse får ett euforiskt epitet.

Har hunnit boka julbord också - det var länge sedan sist och jag tänkte att det kunde vara en mysig utflykt medan familjen är samlad. Det fick bli Taxinge Krog, förvisso lite dyrt men Ester bellar ingenting så det går kanske jämt ut. Har varit där förut med kompisgänget och då tog köttbullarna slut, men jag vill minnas att det var ganska pitoreskt och stämningsfullt plus att maten var riktigt god. AK och jag firade dessutom inledningen på vår första gemensamma semester där vill jag minnas - dock inte med ett julbord.

Annars rullar det på - har uppdaterat våningen lite här och där, man behöver en liten sådan energikick ibland. Ska försöka hinna med IKEA innan jul också för att förnya panelgardinerna till vardagsrummet. Plockade JULA idag för att förbereda inför smyckningen av balkongen i helgen... fan, ju mer jag tänker efter så ligger det på just nu - har ju inte tid att sitta här längre... så vi hörs.

2 kommentarer:

Anders sa...

Du Jimmy, du har inte funderat på att låta Strengbergs ha kvar däcken?
Du vet däckhotell. 800 spänn för förvaring, tvättning och skiftning/säsong. Smidigt, och du får mer tid till att shoppa gardiner.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

get serious! 800:- är ju 5 nya paneler - då har jag mer än Clabbe.