tisdag 3 november 2009

deserve or serve...





Sitter lite förstulet och bläddrar i almanackan och noterar att det tydligen är min dag på söndag - fars dag - smaka på det liksom... Nu vet jag ju av erfarenhet att den dagen kommer att gå relativt obemärkt förbi då jag inte upprätthåller egenskaper som är värda att fira...

Utebliven födelsedag får jag ta eftersom jag inte är någon fanatiker av att celebrera accelererande ålder, men det här med fars dag hade ju glatt ett litet fadershjärta som sliter och står i. Jag är inte så kräsen, en bok eller lite sex funkar alldeles utmärkt... helst sex om jag måste välja - annars kan jag mycket väl tänka mig en jacka som jag spanat in på Naturkompaniet.

Jag skulle verkligen vilja unna mig en ny vinterjacka och på sätt vis tycker jag att jag förtjänar detta, eftersom nuvarande jacka fyller 11 år i år... jo ni läste rätt. Men det har på sitt sätt varit medvetet då jag haft ett kärleksförhållande till min Bertoni som fortfarande håller stajlishen... Dessutom har den sett ett och annat som vi delar tillsammans. 11 år tänker ni... jo men så är jag också en skötsam pojke som är rädd om sina pryttlar - och så har det alltid varit.

Men jag misstänker att det blir ett sedvanligt helgfirande där festsalen omgärdas av gröna läkarväggar ute i Gärtuna... Bitter jag?! Nä för fan... jag säger som han Claude i HAIR... I got life, mother... ...fucker.

3 kommentarer:

Unknown sa...

köp en jacka för i helvete.. sex är bara en känsla som bittert går över!

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Jag funderar på att köpa jackan - sedan ska jag köpa sex som utföres iklädd jackan. Blir ett slags Fjällröven deluxe...

Ulle sa...

om inte jackan erhålles kan du ju alltid höra med AK om hennes gamla 3 i 1...