måndag 6 juli 2009

semestern rullade in




Vaknade vid tresnåret i natt och kände att en pee vid vattnet lockade och pockade - jag vet vad ni tänker och visst är det så... old folks går upp på nätterna för att krama snasen. Men med tanke på att 37-årsdagen infaller nästa måndag så känner jag ett visst berättigande för dylika aktiviteter.

Nåväl, när jag stod där i min stilla och njutfulla ensamhet så slog insikten mig som ett slag i ansiktet - jävlar i mig, idag börjar ju semestern på riktigt. Påpassligt och lägligt i samma stund så utfördes sakrala hokus pokuselser, och in rullade semestervädret som bilden ovan visar med all sin tydlighet.


Därför fick det bli en bunkringstur in till Nynäshamn när den övriga familjen vaknat till liv åtta timmar senare. Systemet, Apoteket, Leksaksaffär och nya Coop Forum skulle besökas i nämnd ordning. AK körde sin klassiska taktik och låtsades lite förläget mumla fram något om att plånbok och kort glömts hemma på ön... men jag börjar läsa igenom det där genidraget nu. På vägen hem plockade vi upp lite deli från rökeriet vid Tottnäs. Ingen sommar utan pitstop på det stället.

Även eftermiddagen bjöd på lite vardagsdramatik när Ester med ett brak drog med sin 15-kilos trehjuling rakt utför trappan från övervåningen. Det blev till att hämta defilibratorn igen... var ska den här sommaren sluta egentligen. DJ är en högriskfaktor utan dess like.

Inga kommentarer: