onsdag 8 juli 2009

jävla kärring!

det närmaste jag hittade

I går dök det upp två snyltarhaggor som skulle snika på vår idyll och framför allt grannens privata brygga - till råga på allt så hade det ena skrynklet det ofina skicket att väcka sentimental 80-talsnostalgi till liv genom att bära en gammal klassisk mörkblå Salomonrygga med orangea kanter.

Ge hit den för fan!

Men hon såg bara oförstående på mig och fortsatte med att duka upp en sådan där pancho-picknic med rullader, kalvsylta och inlagda päron - vilket fick mig att bli än mer vansinnig. Började därför hiva sten mot dem, speciellt sådana där stenar med slemmig tång på - men jag nådde inte fram. Typiskt! Och än mer typiskt att det inte finns någon rygga till mig, varken på Blocket eller Tradera. Den gamla dinosaurien har fan förstört hela semestern.

I morse vaknade jag av att pitbullen Dimma stod och gjorde obscena juckrörelser framför mitt ansikte i takt med att morgonsolens strålar letade sig in genom gardinen. Sol!! Raka vägen ner till stranden för att njuta lite livskvalitet. Så från 8 till 15 har jag legat i plurret och done the pepparcookiepappastuff. Enda avbrotten blev för frukost och för ölpåfyllning via cykeln till Torö butik. Dessutom körde jag lite färgskrap på brygghuset, men det var bara för att få färg på ryggen. Och då menar jag inte den färg jag skrapade av...

Senare på dagen kom Esters kompis Ebba hit med sina föräldrar för lite strandhugg och bad. Det var chill tills småtjejernas trötthet började ta ut sin rätt. Japp, det var dagen så långt - börjar känna lite kurr i magen och craving på lammfärsbörjare med chili och timjan som ska på grillen pronto!

Over and out.


Inga kommentarer: