måndag 1 juni 2009

min hunk i europa



6 dagar kvar till EU-valet och svenska folket är till stor del lamslaget... man har ingen aning om varför eller vad man ska rösta på. I stället väljer man att leva efter ignorance is bliss... vi är ju ändå bara bondtölparna i utkanten av Europa. Och låt gå för det... svennebanan är ju en livsstil som går hem och funkar, så därför tänker jag inte hålla något brandtal.

Det enda jag ber er om är att ändå offra en halvtimme och rösta - för det är er förbannade skyldighet... eller säg rättighet som förpliktigar då. Jag ska dock göra det enkelt för er: Rösta som Papi - ni vet att han har koll på vad som är bäst för oss som vill göra rätt för oss. Christofer Fjellner är våran kille som kommer att se till att persikorna och nektarinerna i våra fruktdiskar kommer att åter se ut som de gjorde när du var liten på 70- och 80-talet.

Marita Lärnestad var dock så oroad för mig att hon sände iväg ett personligt vykort för att påminna mig om röstandet. Hon kan chilla ner nu... ni sitter säkert.

Annars ryktas det om regn i morgon - tvära kast så jag stal en av AK's intetsägande nonsensromaner och anslöt mig till daglediga mammor och förskolefröknar i en solbadande Badpark här intill. Jag såg nog era förstulna blickar... å ni hade bara behövt säga till så hade jag smörjt in era ryggar med solkräm... men nu höll vi oss på varsin kant - kanske bäst så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Erik Hassle har varit en skön snubbe i ca2-3 månader. Jag är sent ute att skryta med det så jag går +-0.
Naturligtvis kommer det röstas, dock på PP. vem bryr sig om miljön, arbetet, steroidstinnt kött om man inte kan ladda ned (lagligt) utan att nån hänger över axeln?
Spår av kokain funnet i Red Bull..... Nuff said said Sho´nuff!