söndag 7 juni 2009

chockar, kupper & hemlig panik i skärgården






Det gamla skräckväldet på Ören, eller Ölen som DJ kallar det till morfar och Papis oförställda lycka är bruten...
Ester är inte längre rädd för spökgubben, skräckborgen och krokodilen som vaknar till liv på kvällen - "hon är en stor tjej nu". (Vad fan ska vi nu hitta på för att hålla henne på mattan...)

Nyss hemkommen från ön med ett helt bibliotek av tabloidlöp med samma gemensamma nämnare: ALLERGIFARSOT! - JIMMY I ALLERGICHOCK - NATURENS KUPP MOT PAPI - JIMMYS HEMLIGA SJUKDOM - PAPIS SKRÄCKHELG ...ok, ni börjar fatta. Något av allt det där skumma som jag är allergisk mot öppnade varenda möjlig tårkanal och murade igen ena ögat. Men bortsett från det så var det en skön helg i min rätta miljö. Förvisso lätt kylslaget men under lördagen så blossade det skönt så länge man höll sig i solen. Dagarna gick åt till upptåg med DJ och lite egen själsro. På kvällarna underhöll Webermästaren Morfis med delikata stycken från sin "induktions-grill". Åh..ja... glömde jag att säga att jag drog in en 110-poängare i Plump? Ni vet när man är så skillfull att man plockar hem 10-sticks-omgången.

Tog med mig hem säsongens första, och förhoppningsvis sista fästing i knävecket - å tänka sig, det sista han gjorde i detta jordeliv var att traska i väg till vallokalen för att öka på Moderaternas möjligheter till att förändra Europa... inte dåligt för en fästing med smak.

Inga kommentarer: