lördag 28 april 2007

Vinnare ESC 2007



Det är inte varje dag som jag går Proletär-Jonas till mötes i hans intentioner om hur ett samhälle och dess invånare ska formas och främjas. Men som alla vet så har jag ett öppet sinne, och speciellt inom musik och kultur har jag avsiktligt valt att definiera mig själv som...låt oss säga global. Därför känner jag mig ganska bekväm i mitt uppdrag att redan nu, så här två veckor innan finalen, kunna utropa europas sista diktaturstat* och tillika kommunistfäste som vinnare i ESC 2007.

Dimitry Koldun är årets vitryske representant i Eurovision Song Contest. Koldun betyder just magiker eller trollkarl och den specialskrivna låten heter passande nog också Work Your Magic. I Vitryssland jämförs hans ögon och utstrålning med prinsessan Dianas. (Ta en titt i dudeboxen till höger)

fotnot:

* Max Weber beskriver en stat som ett politiskt förbund av mänskligt samhälle som har ensamrätt på legitimt våldsutövande i ett territorium, och att ett sådant anspråk på ensamrätt är framgångsrikt. Att ensamrätten är legitim innebär för Weber att invånarna i staten godkänner den, oavsett på vilka grunder de gör det.

Inga kommentarer: