onsdag 4 april 2007

Se där ja!



Det var väl banne mig det jag visste!

Kenta satt å mös på det egendomliga sätt som bara han kan i personalmatsalen idag. Väl medveten om min personliga åsikt gällande machospor...jag menar macholeken curling, så kunde han knappt bärga sig innan han fick yppa de sensationella nyheterna.

"Hö hö...du vet väl att Edmonton Oilers har fått flytta sina matcher till förmån för det curling-vm som pågår i samma stad?"

"Vad ska jag svara på det? - helt omöjligt är det väl inte...jag menar SBBK fick maka på sig vid tyngdlyftnings-vm så större under har väl skett"

"Jo, men du vet väl att curlingen är större än hockeyn i Kanada?"

"Nu får du fan ge dig! Kanada är ju hockeyns vagga - ungarna föds ju med grillor på - det där köper jag inte"

"En tia?" - "En tia! självklart -topp!"

Nu visade det sig dock att Kent för en gångs skull hade rätt. Google förkunnande förtroendeingivande att 552 000 licenserade hockeyspelare stod sig slätt mot dito 1 miljon curlingfjollor med kvast och pantburks-dojjor. Jon och jag försökte oss på en sista reträtt genom att dra paralleller runt att halva kanada är ju franskt, så självklart håller man på med sånt här androgymt narrspel. En tia fattigare blev jag hur som helst.

Nu slutar dock inte historien här - döm om min förvåning och tillika glädje när jag skulle söka på en lämplig bild till bloggen. Under epitetet "curling canada" plockade Google genast fram ovanstående bild och nedanstående länk. Så än en gång: Det var väl det jag visste!

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.gaycurl.ca/images/gaycurl-logo.jpg&imgrefurl=http://www.gaycurl.ca/&h=208&w=400&sz=48&hl=sv&start=11&um=1&tbnid=KqdknPS3zd10UM:&tbnh=64&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dcanada%2Bcurling%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26rls%3DGGLG,GGLG:2006-11,GGLG:sv

4 kommentarer:

Unknown sa...

Äntligen en sport för fjollorna som tittar på hockey hemma hos Clabbe.

Clabbe, Rutten medlem i DK sa...

Fredrik> Jag vet att du vill umgås med oss andra känsliga killar, så nästa gång det är hockey hemma hos mig så är du välkommen.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

rent hypotetiskt - måste man vara känslig för att vara homosexuell...

g sa...

Om man är receiver är det nog snarare en fördel att vara okänslig.