lördag 21 april 2007

slutet då...



Igår kväll var det videodags igen... eller ja dvd-kvälls om man ska vara riktigt petnoga med attributen. Papi Cholo hade förärats med förtroendet att kliva iväg ett kvarter till Videorullen, för att med cinematisk precision sortera ut en blockbuster.

Videorullen på Nygatan är bra på många sätt - bara den här månaden har jag bland annat lärt mig hur jag gör min Sony dvd regionsfri via videohelp.com, hur man tjänar pengar genom att köpa kampanj-spel till PS2 från CDON och sedan sälja dem vidare till EB Games i Kringlangallerian. Vi har också hunnit drifta frågan varför X-Men 3 kostar 149:- när samlingsboxen med X-Men 1+2+3 slumpas iväg för 99:-. Kluriga killar det där...tyvärr har man dock inte klurat ut logiken i varför hyllan med RedBull light alltid är full och dess motsvarighet för oss som siktar på vuxendiabetes alltid är tom lagom till fredagen.

Nåväl - Cuba Gooding Jr och End Game lockade bland nyheterna - klassiskt amerikanskt dravel där presidenten blir skjuten, saker och ting inte är riktigt vad de utger sig för att vara och i slutändan så visar det sig med sedvanlig amerikansk konspirationsteori att både CIA och FBI är inblandat. Så långt följde filmen sitt manus - dessutom kryddades den med en botox-sprängd Burt Reynolds (såg faktiskt ut som han var ute i konstant motvind styrka kuling) - samt lite orealistiska tidsaspekter och lagen om hur mycket flyt en skurk kan ha. Men sedan hände något - intrigen tog en vändning mot slutet och jag tror inte jag greppade det... var det presidentfrun som låg bakom det? och vad var syftet? ...sannerligen förvirrande.

Får lov att öppna en kall, och begrunda det en gång till.

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Coolt... en film som endast delvis följer manus. Alltid skönt med nya grepp. Förövrigt så går det att lagra video såväl på band som optiska skivor och logiken i att en hylla som är frontad med Red Bull Light inte blir tömd anser jag vara obestridbar. Dricker hellre Clubbas flygbränslegroggar än att besudla köpespriten med sådant elände.