fredag 15 november 2013

saker som stör Jimmy (del 28)


Det är inte ofta som jag i sociala medier skriver något negativt om min arbetsplats - dels av ren självbevarelsedrift men framförallt för att jag trivs väldigt bra - men någon gång ska vara den första. Och min förhoppning är att detta irritationsmoment inte bara är lokalt betingat, utan även en farsot som sakta spridit sig. Eller ja, egentligen inte eftersom jag stör mig - men jag tror ni fattar ändå.

Kom till sak gubbjävel!

Ok, sorry. Det finns alltså ett fenomen som övergår mitt förstånd - för runt om i den operativa produktionsmiljön så finns det utplacerade windowsterminaler med tillhörande tangentbord. Och av någon jävla märklig anledning så är det ofta så att dessa tangentbord har ett ben utfällt. Japp, ni läste rätt - ett ben!! Vad är grejen? Vad har jag missat? Eller är jag bara oldschool?
Bring me the horizont!

Inga kommentarer: