söndag 17 november 2013

Gimmie Horse


Lördag och veckans förkylning behöll sitt grep över radarparet från de Lovisinska kvarteren. Mest över farsan, men så är han också kille. Han var för övrigt ganska nöjd med att ridit ut stormen och orkat alla arbetspass - nu återstår bara att se hur nöjda de som tvingades frekventera hans virusmoln är...

Nåväl, lördag är lördag och lägger man till bra väder så säger det sig själv att vi inte tänkte hänga och klänga innanför fyra väggar. Dessutom brann det i hästnörden Esters fickor - pengarna från farmor och farfar skulle prompt brännas i någon gnäggbutik som jag aldrig hört talas om tidigare men som jag misstänker att jag kommer bli hemtam i.


Sagt och gjort - det blev en halvdag i Kungens Kurva. Ester prövade hjälmar, ridstövlar och några slags skottsäkra västar eller vad fan det nu var. Men jag antar att det har med kopplingen hästar och cowboys att göra. Jag är hur som helst glad över att det inte stod riktiga hästar till försäljning uppställda - misstänker att flickebarnet hade lyckats tjata till sig en avbetalning på något sätt.


Inga kommentarer: