söndag 24 november 2013

bloggen rekommenderar


Fy hundan! Sveriges i särklass tanigaste och frysigaste tarm känner hur den är på väg... permafrosten sveper in över detta helveteshål som kallas Svedala. Jag brukar säga till min dotter att "hata" är ett väldigt starkt ord som inte bör missbrukas, men här känns det faktiskt befogat att slänga in ett frikort. Den här pappan hatar verkligen kylan över allt annat här i livet, och jag börjar undra om inte själva löpandet bara är en överlevnadsdrift från undertecknad.

Men det gäller att klä sig rätt utan att ge allt för mycket avkall på funktionalitet - nu vet jag att jag inte alltid brukar infria dessa kriterier så bra. Mer än ofta är det en påbylsad michelingubbe ni möter under perioden oktober-mars, men vad fan ska man göra...

Här kommer dock ett tips på bra strumpor som värmer riktigt bra - Segers Trekkin Mid för 119:- på Sportamore är väl investerade pluringar.


Fick förresten ett bra tips igår... nu när kylan alltså är här så brukar jag byta ut ett par av veckans löppass mot behagligare stjärtskav på spinningcykeln här hemma. Ofta i kombination med musik, en bok eller en film på TV:n. Igår satt jag dock och höll i iPaden samtidigt som benen gick som trumpinnar. Ett spännande Merseyderby fick tiden att flyga förbi snabbt. Men 25 minuter in i andra halvlek så började faktiskt mjöksyran komma krypande i vänster handled och jag efterlyste ett bra fäste. Svaret kom omgående, och ovanstående är förvisso tänkt till en röranslutning på en båt - men rör som rör, det får nog bli en liten beställning. 319:- känns som en investering.

Inga kommentarer: