torsdag 26 april 2012

Så mycket bättre


Jag tror inte att det har undgått någon att vi ska tillbaka till det här vackra huset i vinter igen... TV4 bjuder in till ytterligare en säsong av den fantastiskt sköna produktionen "Så mycket bättre". Just nu jobbar man febrilt med att kontraktera deltagare, och man har redan börjat droppa flera klara namn (Magnus Uggla, Olle Ljungström, Darin, Pugh Rogefeldt och Maja Ivarsson). Enligt TV4 ska detta bli den bästa säsongen hittills, och självklart säger man så - annat vore självmord. Men sist jag tittade så satt jag kvar på stolen, och det var för en minut sedan. Med andra ord ingen blown-away här inte. Ganska mediokra val kan tyckas, vilket är lite märkligt med tanke på programmets potential och bevisade genomslagskraft. Så svårt kan det väl inte vara att attrahera creme de la creme. Satte mig därför ner på jobbet idag och bejakade min kvinnliga sida genom att utföra två saker samtidigt - funderade lite och plitade ihop en lista på de namn som jag själv skulle vilja se och höra. Infallsvinklarna var dels att följa lite av det upplägg gällande variation som Fyran skapat blandat med egna favoriter. Och då såg det ut så här:
  1. Björn Skifs
  2. Robyn
  3. Peter LeMarc
  4. Joakim Thåström
  5. Marie Fredriksson
  6. Joey Tempest
  7. Siw Malmqvist
  8. Idde Schultz
Bubblare: Lars Winnerbäck, Lisa Nilsson, Neneh Cherry, Johan Kinde och Mauro Scocco

Hur ser din lista ut? Varför inte droppa en lista i kommentarsrutan. Går finemang att vara anonym också.


Inga kommentarer: