torsdag 19 april 2012

har du slutat träna?

...gick upp sex å tretti, duscha, torka, bajsa, pissa - bussen jag missa...

Vad nu det har med något att göra kan vara en rimlig tanke. Låt mig reda ut begreppsfloran. På sista tiden har en mängd oberoende människor av varandra yttrat samma frågeställning till undertecknad... "Asså, Jimmy.. har du slutat träna? Du droppar ju aldrig något på fejjan eller i bloggen. Inga sträckor, pass, distanser, tider eller vad som helst. Har du soffat ner dig?" Ehhm.. nej. Jag tränar minst ett pass om dagen - varannan dag dubbla pass, måhända kanske inte med samma intensitet som under elitåren - men tro mig, det räcker och blir över. Fast samtidigt, jag går på toaletten varje dag också - och inte outar jag det med mängd, vikter och konsistens så jag ser liksom inte grejen med att promota daily things. Samtidigt har jag förståelse för de som gör det. Det som är vardagsmat för mig kan vara big ups för andra och vice versa. Själv brukar jag till exempel känna mig mäkta stolt när jag lagat mat med råvaror från grunden - något andra gör med bakbundna händer på en pisskvart... Se där, nu har vi space på läget som Esters morfar hade sagt.

Inga kommentarer: