tisdag 24 april 2012

semesterdag 1


Pew! den semesterdagen hette duga den... Har varit igång sedan 05.45 i morse och noterar nu att klockan precis passerar midnatt. Som det under av framförhållning jag är så har jag tagit ut två semesterdagar för att dels kunna förbereda och serva kring allt som rör klutt-Esters 6-årsdag. Det vill säga städa, fixa, dona, handla, klippa, klistra och flänga hit och dit - men också semesterdagar för att kunna uträtta do's and deeds som är lite eftersatta.

Därför blev det morgonrevelj i arla morgonstund för att bege sig till Sätra med skräcködlan från helvetet. Plikttrogen som jag är så slänger jag in en service på bilen för att alla stämplar ska vara på plats när aset ska avyttras i höst. Att jag och bilen inte direkt idkar kärlek och samlag med varandra blev extra påtagligt när jag på kundnotan kunde konstatera att jag har avverkat exakt 83 mil med bilen sedan första augusti förra året. 8,5 mil i månaden är inte fy skam - snacka om lyxhobby. Förväntade mig som vanligt en domedagsprofetia gällande bilens skick - tänkte nog att det säkert var dags för både topplock och kamrem, men fan trot så höll de tyst om det. Jag tror de har förstått att mitt förhållande med Peugeot är på upphällningen. Väl tilllbaka på hemmaplan i staden som resignerat kring allt vad anständighet heter så vankades det byte av vinterdäck till sommarpjucks. Lyckades denna gång hålla mig borta ifrån att knäcka till ryggen.

För att fortsätta den självhyllningstext så har jag även hunnit med att slipa och vaxa köksbordet, kört ett tvättstugerace och dessutom hunnit tvätta hälften av alla fönster. Därför känns det lite förunnat att nu få sätta sig ned och koppla av med senaste Sherlock Holmes-rullen. Men imorgon bitti kickstartar vi igen. Tänk att skorpan har blivit så stor!

Inga kommentarer: