onsdag 8 december 2010

Inom kort...


Ni kanske kommer ihåg den... bilden är tagen i slutet på augusti/början på september. Och jag är inte den som är spydig och sarkastisk i onödan - har egentligen inte riktigt bestämt mig hur jag ska förhålla mig till fenomenet. Det ser nämligen likadant ut idag.. bortsett från det vita onämnbara som belamrar trottoaren. Tidsrymder är ju relativa, och det som är kort för mig är uppenbarligen inte samma körsträcka för en annan.

Nåväl, synd för butiken och synd för Ester att ni inte öppnade tidigare - jag kunde ha fyllt hennes paketkalender med den där jävla katten, men nu blev det inte så. Med andra ord bra för min plånbok. Men om vi skulle ta och gå halva vägen var så ser ni till å öppnar innan den 24:e för jag har nämligen tänkt att tomten, som uppenbarligen har nycklar hit och kommer smygandes varje natt, ska få leverera flickebarnets första klocka då... och gärna med en rosettprydd kisse.

1 kommentar:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Fast å andra sidan så är det väl mer troligt att den där butiken brinner vilken natt som helst.

Bilar och butiker har ju en förmåga att självantända i den här staden.