onsdag 15 december 2010

7 dagar



Jäklar i min lilla låda vad gott det skulle vara... det erkänner jag - men den förväntade abstinensen har faktiskt lyst med sin frånvaro. Känner mig rätt nöjd just nu när sju dagar snart har passerat - och det vetifan om inte lite av lystret i ansiktet har kommit tillbaka efter den senaste periodens vattenmissbruk. Jag läste det i någon damtidning i fikarummet, och det som står i dem, det vet vi ju är hundra procent sant.

Nu när jag känner att jag har kontroll över situationen så känns det naturligt att smyga in en liten belöning i form av ett tillstånd för lite kokkelikåla på både julafton och nyårsafton. Samtidigt, om jag känner mig själv rätt så har tävlingsdjävulen huggit tag i mig då, och att jag på ren tjurighet vägrar den ädla drycken. Det finns ju nämligen två stycken ädlare vätskor. Kan räcka bra det med.

1 kommentar:

g sa...

Jag trodde att Jack och Daniel räknades som en vätska, men du räknar som du vill.