måndag 11 juni 2007

gammal kärlek rostar inte


Vår kärlekssaga fick ett abrupt slut en våt, och till viss del rusbetonad höstkväll år 2001. Onda män ville oss illa - till råga på allt i vårt eget vardagsrum, vårt eget stamlokus - och rövade bort dig. Jag vände bara bort ryggen en sekund...eller några fler... och vips så var det inte längre mig du höll i handen. Det var inte längre mitt hjärta som din strålning värmde från din plats i min bröstficka. Och det var inte längre din lucka med kvinnliga former som jag nervöst flippade med när jag väntade på det magiska pipet för ett inkommande sms. Vi hade vår tid - och vi älskade varandra - men inget är betständigt... eller!?
Kom tillbaka!!!
300:- för min champagne-färgade T28 direkt på bordet - du får en puss också. Bara du för min älskade tillbaka i hamn igen.

2 kommentarer:

g sa...

Märkligt att prylarna försvinner när du tror att krogen är ditt eget vardagsrum. Vad står härnäst på schemat, korsningen vid Clubba kanske blir en utmärkt lekplats? Nä. Skärp dig. Den dagen jag får se dig kliva in på krogen med nycklar, mobil och snusdosa nerknölat i ena framfickan kommer jag bli stolt över dig.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

korsningen vid Clubba är mig veterligen uppbokad som lekplats av Torbjörn Bååth sedan 1986.