måndag 27 september 2010

Fall-en sunday



Man vet att det är höst när det forsar snor ur näsan så fort man kommer utanför porten...
Man vet att det är höst när Papi monterar ned loungen ute på pation...
Man vet att det är höst när ett glas rött känns mer självklart än en iskall lager...

Detta vidriga till trots så är jag ändå rent kreativt nöjd med gårdagen - konstaterade att jag hade fått en hel del gjort när jag summerade dagen på kvällen, hör bara:
  • Åt frukost... (stort)
  • Bevakade söndagens hattrickmatch där den sjunde raka segern inkasserades - div. 4 är nu inom räckhåll, bara jag sköter mina kort rätt. Skulle behöva köpa in en gryming på backen bara.
  • Diskade och städade i ordning Esters rum tills hon kommer nästa gång.
  • Tvättade 3 maskiner och bäddade rent i sängen - så nu är det bara att komma förbi, ung som gammal - kille som tjej, jag har sänkt kraven med tiden...
  • Såg över fondbeståndet samt köpte och sålde lite - fast i omvänd ordning.
  • Laddade ner ny programvara till GPS:en.

  • Sprängde av 3 timmars löpning/orientering - är helt såld nu på det här med www.hittaut.nu Det är så sjukt kul, och Ester verkar gilla det också - i lördags var vi ute tillsammans 2 timmar och skrotade runt kring Kusens Backe och Rosenlund. Det häftigaste är att man kommer till ställen i ens närområde som man aldrig har varit på, eller ens vetat om. Tex. Galgbacken ovanför Katolska kyrkan eller den gamla ruinen ute på höjden i Viksängen. Ska jag lyfta något negativt med det här så är det att platespottingen blir lidande - har kanske prickat in tre nummer på tre veckor nu...

  • En välförtjänt 15 bitars från Minako med ett glas vin till.
  • Bra film på kvällen i form av Kick-Ass... eller bra och bra, den var ganska lättsedd och lite kul.

Se där, inte illa pinkat av en gammal gübbe. Men det var gårdagen... nu stundar en eftermiddagsvecka på jobbet - det är bara att bita ihop och komma igen.

Inga kommentarer: