måndag 10 augusti 2009

enuffz enuff




Droppade in på Pressbyrån vid Centralstation igår kväll efter att jag hade ställt in karetan i garaget. Upptäcker då att Red Bull har passat på att lansera en ny burk i 473 ml utförande. Ni kanske kommer ihåg att Papi jublade över 355 millilitaren, men nu vet i fan om det inte blir lite för mycket... Till skillnad från många andra så tycker inte jag att "bullen" är så överdrivet söt, men på nåt sätt så blir det lite mäktigt att hälla i sig mängder. Själv är jag ute efter en kort, snabb och iskall quick fix - och den uppnås bäst med 250 ml. Enough said!




Annars så har inledningen av den tredje föräldralediga veckan... eller ja, rent krasst så har ju undertecknad varit ledig från sina föräldrar sedan 1990, men nu tänkte jag på min och DJ's ledighet... nåväl, det jag ville säga var att vi har investerat i avföring idag. Och som min plånbok har väntat på den här dagen. Vi inledde redan igår kväll med att deklarera att blöjorna var slut - pissa ner sängen bäst du vill! ...kanske inte riktigt så, men det låter lite mer macho i tryck... och vi stötte inte på några protester - och naturligtvis var hon torr hela natten. Samma visa på förmiddagen... - pappa, jag är bajsnödig! - blöjorna är slut! skit ner dig ungjävel... eller ja, kanske inte riktigt så... och självklart satte hon sig på pottan och korvade av sig. Va fan, hon har ju bara drivit med oss hela sommaren!! Dock har belöning varit utfäst, och belöning blev det. Valfri leksak i leksaksaffären och en lunchdejt med sushi.

Och när hon ändå var igång med att bli stor så fick hon följa med till tvätthallen och tvätta pappas bil - och det är stort, för den som känner Papi.

Inga kommentarer: