torsdag 13 augusti 2009

är det bara jag som skapar kultur...




...ja inte du din apa, för du vet inte hur.

Har precis avnjutit en nachotallrik i loungen på balkongen - bäst att passa på att nyttja den innan kvällarna blir allt för fuktiga och råa. DJ greppade en baugett och lite sallad och verkade allmänt nöjd. Innan detta så hade vi varit iväg till parkleken vid Dalparken där Ester fick inventera utbudet av lekgrejor medans Papi prickade av det frigjorda soldyrkande kvinnliga ungdomsutbudet. Ester är ett perfekt förkläde för att inte bli kallad "ful gubbe".

Appropå på det här med ålder så har jag börjat skönja, även om jag envetet försökt värja mig från det uppenbara faktumet, att flera av mina ålderstigna vänner har börjat fallera i sin streetliness. Ta bara det här med sms till exempel - naturligtvis är det så att vänkonstellationer förändras med tiden, eller i alla fall avmattas lite då faktorer som jobb, karriär, familj, fritidsliv och framför allt barn är en redig ungdomsdödare. Själv är jag medveten om detta och försöker därför att råda viss bot genom att hålla kontakter vid liv genom sms, msn, blogg och facebook etc. Ett enkelt och smidigt sätt att snabbt bekräfta varandra. Nu när större delen av min krympande vänbase börjar närma sig 40-strecket så konstaterar jag samtidigt att deras sms-fingrar i princip är helt uttjänta - tragiskt... Men även om det hela tenderar till att bli en monolog så tycker jag fortfarande att det är viktigt att visa att jag tänker på dem - så meddelanden lär fortsätta i strid ström.


Nästa appropå berör även det vänner och problem - noterade igår under Sverige-Finland-matchen att finnarna bytte in turren Berat Sadik, och det här ställer till det rejält för Jani Kalkkonen som med en galnings frenesi och skadeglädje uttryckt sin förundran över mörkhyade, balkanklingande namn och araber mm. i olika svenska landslag. Världen hann ifatt den sista sovjetstaten till slut.

Inga kommentarer: