tisdag 1 juli 2008

Smaken är som baken



Man må tycka vad man vill om smaksensationen Pripps Blå, numera i Carlsbergs vårdande händer - men när det gäller företaget och dess art directors miljöval till årets reklamfilm kan jag inte klandra dem.

Vi pratar hemmaplan för familjen Apa - vi pratar i princip våran vik, eller i alla fall ett stenkast bort - vi pratar våran skärgårdskrog. Vi pratar vår oas under fyra veckor i sommar där vi ska läka såren efter en häktisk vår...

Vi pratar också bullshit - i alla fall om man heter Carlsberg - för sen när hittade man Pripps Blå på Ankaruddens dryckesmeny? Om det är okej så tar jag in en sedvanlig Landsortslager...

Skål!

Se reklamfilmen här: Torö Supreme

9 kommentarer:

Anonym sa...

fin ja, men inte den bästa som Prippen har spammat reklamteve med. Undrar om Mexicanarna har Corona med lime, Julio Iglesias smörsjungandes i bakrunden?

henriette sa...

häktisk? om jag inte har helt fel stavas det väl ändå hektisk?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

inte om någon har blivit häktad...

Förhudslös och Ryggradslös sa...

det är du som är den där blondinden va?

henriette sa...

nej, jag var den där blondinen. var det du som blev häktad eller?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

aha... då måste det ha varit någon annan blondind det stod om på din blogg...

henriette sa...

du menar den där två är gamla bilden där jag VAR blondin?

g sa...

Två år? Då blev jag också lurad. Inte undra på när du bloggar som om du faktiskt vore blondin:
"sis, kolla vad söta vi är som blondinder! :)".

henriette sa...

ja, vi är ju söta som blondiner. det ka väl vem som helst se?