måndag 7 juli 2008

kuk-SMHI!




Men va fan... att kalla två och en halv dagars sol för högtrycksrygg - då har man inga vidare krav eller ambitioner här i livet... You liar!


Annars så förflöt helgen rofyllt - DJ trivs som fisken ute på ön och somnade lyckligt på lördagkvällen efter en dag fylld av upptåg. Vi andra bänkade oss för sommarmästerskapen i Alfapet... ok. jag kunde ha nördat mig och kallat det för Scrabble, men på kartongen står det just Alfapet, så dig dat! Det här mästerskapet fortlöper över hela semestern och man kan mellan tummen och pekfingret ofta dra paralleller mellan mängden... eller o-mängden rött vin och vinnaren.


Är dock lite besviken på mig själv att det inte blev något bad den här gången - uppryckningen på den fronten till nästa tur.

Söndagen gick i kreativismens tecken... ja i alla fall om man heter AK... men jag vill hävda att det var min idé, eller snarare infall då jag tog upp topicen redan på lördagen - men som vanligt när det gäller grovjobb i den här familjen så förpassas jag upp på åskådarläktaren. A-K och "Morsa" röjde med stor frenesi ut hela lekstugan och började hamra, spika och skruva - undertecknad fick agera lek-pappa med det delikata tilläggsuppdraget att diska alla leksaker från den lilla stugan... I'm the man - damn what I am.

Projektet rullar vidare och AK ska tydligen handla färg som ska appliceras första semesterveckan. Ja hon ringde nyss och hävdade att den enda dagen man kan handla färg är den sjunde juli 2008 - tro det, tänkte jag och tittade ut på spöregnet som har belägrat denna exklusiva sommarprunknande turiststad... äh ni vet att jag ljuger - ville bara känna hur det kändes att benämna Södertälje med dessa supelativ... men regnet var sant. Var ute i centrum en stund med DJ och eftersom hon kopplade på djävuls-moodet så har jag ingen lust med någonting just nu. Möjligtvis en löparrunda om det blir lite uppehåll - men absolut inget mer - Jag är fan sur när jag tänker efter - skönt det också ibland...

Appropå på lekstugor så hittade jag en bild på en skön funkis-variant - det vore något... kan tänka mig att flytta in själv.

Inga kommentarer: