tisdag 15 juli 2008

semesternöje


Har tidigare promotat fenomenet Sommarpratare i P1 som en lagom dagsutflykt under semesterveckorna - jag noterar dock med visst förtret att jag har svårt att tajma in dessa sändningar. Man är ju en sådan satans aktiv kille - och sitter jag i Lejonet så är det P3 som är obligatoriskt inställd.

Jag älskar P3 - och ser det som ett drömjobb att få ett eget program där jag kan sitta och brodera nonsens och spela min egen playlist - ingen heavy rotation här inte...

Nu kom jag ifrån ämnet lite - fast ändå inte - ett program som jag har upptäckt är lättare att pricka in är P3 Live. Ett lagom upplägg som dock kräver sitt dryckeshjom i form av spanskt sandpapper. Igår poppade Papis favoriter och antagligen Sveriges svängigaste livesession - när inte Blacknuss är på humör - loss, dvs. Fibes Oh Fibes. Ikväll är det franska Yelle - till viss del ny bekantskap - som står för värdskapet.

Pröva, fan...

Inga kommentarer: