fredag 6 maj 2011

när cirkusen kom till byn






Cirkusen rullade in i byn i morse, precis som i gamla Edvard Persson-filmer från ett oskyldigt Sverige i svart/vit-format. Och självklart var cirkus-apan Ester på plats, laddad till tänderna med popcorn, bubbla och blinkande snurror i front row. Pappa följde lydigt med, nostalgiskt kontemplerande över det faktum att senast han kände doften av zebror och lamor måste ha varit i Hågelbyparken för hundra år sedan... eller nästan i alla fall - vill minnas att en ung, eller jag menar yngre Joe Labero som trollade bort en Volvo 850 som precis lanserats. Så säg någon gång i början på 90-talet då.

Tänker inte ge mig på någon recension, men Ester var nöjd och själv vill jag nog tillstå att biljettpriset var berättigat trots att jag var lite skeptisk innan. Många riktigt högkvalitativa nummer med både spänning och skratt. men jag funderar fortfarande på karaoke-koreanen som dök upp lite då och då... hur tänkte ni där?

Inga kommentarer: