måndag 9 maj 2011

Frodo Bagger is a rapdude



Ny vecka och nya utmaningar, och vi startar upp den med lite middleage-crisis från old school Beastie Boys. Satt först och funderade på om de kommer undan med det här, men behövde bara några minuter för att inse att det är helt genialiskt. Nya plattan Hot Sauce Committee part 2 släpptes nyligen och en grånande musikkår tävlar friskt i att såga skiten ur uppväxtidolerna från Brooklyn. Tror ni att de bryr sig... knappast. Och det känns nästan upplyftande att höra lite cowbells igen... och inte blir det sämre av att det är Will Ferrell som sköter hornen. Och vem hade trott att Frodo Bagger kunde rappa...

Annars ser det ut att kunna bli en ganska bra vecka det här. SMHI lovar toppenväder fram tills på onsdag med ett litet avbrott under torsdag och början på fredag. Blir perfekt att relauncha balkongloungen eftersom jag ligger efter lite där. Börjar i morgon med att slipa och olja trämöblerna, fortsätter på torsdag med att lägga matta och plantera ut lite blommor och kitsch för att få den rätta känslan. Så om vädret tillåter på fredag kväll så korkar vi upp och greppar lite sushi för att fira vårens ankomst på riktigt. Måste komma ihåg att skaffa en ny radio bara så att jag får in P3... den förra är ju kvar ute på ön, och det kan den ju få vara.

Får heller inte glömma att det är dags för den årliga tandläkarundersökningen på torsdag - i år har jag varit lite smart tror jag, och bokat en ny tid redan om två veckor. Jag tänkte liksom att antingen så hittar de något litet hål och då är det ju skönt att få det åtgärdat - och hittar de inget så finns det alltid lite småskavanker att fixa, fan man börjar bli gammal.

Och jag får absolut inte glömma att det är Eurovision på lördag... like I should... och då kommer Clubba Clabbe hit för en helkväl med wine and dine. Jag har lovat ett facit, och ni kan vara lugna, redan på fredag kväll vet ni hur det går. Så där ja, då kickstartar vi väl den här veckan!

Inga kommentarer: