måndag 30 maj 2011

JAM



Om vi bortser från att den här helgen har stavats jobb, jobb och åter jobb så lyckades jag faktiskt med konststycket att klämma in fyra timmar dans på schemat. Dock lämnade inte undertecknad några groovande minnesbilder, utan jag befann mig i betraktarens soffa på Stadsscenen. JAM World kallades årets slutföreställning för alla grupper med barn och ungdomar - och jag har nog inte riktigt fattat hur många barn som den lilla dansstudion på Lovisinsgatan sväljer varje vecka. Nu var jag bara med på den ena föreställningen där Esters grupp deltog, och i den var det 25 nummer uppdelat på två akter. Lite snabb överslagsräkning där gjorde att jag fick ihop lite över tvåhundra ungdomar. Plussa sedan på eftermiddagsföreställningen och vi kanske är uppe i totalt fyrahundra. Fantastiskt!

Och fantastiskt är ledordet för dagen... jag imponerades stort av den glädje, engagemang och kunnande som finns bland alla tjejer och killar, och att det verkligen är öppet för alla. Sedan kan man ju naturligtvis se vilka som brinner lite extra för dansen och som har DET. Skulle bli förvånad om vi inte hittar speciellt en av dem i ett framtida Bounce - hon var verkligen grym. Ester då? Jodå, dom var så gulliga och man riktigt såg hur hon njöt av att vara i rampljuset och att få applåder. Därför lite tråkigt att hon vidhåller att hon vill göra ett uppehåll till hösten och köra friidrott och kören istället. Och självklart blir det så, jag skulle aldrig drömma om att tvinga henne att syssla med något som hon inte vill. Även om gubb-Papi tycker att det är synd eftersom det finns så mycket trevligt att titta på... dans alltså...

Kommer att lägga upp en liten video lite senare här på bloggen.

Inga kommentarer: