fredag 3 augusti 2007

livskvalitet



Jag hittade en gammal bild på dig och mig,
backstage på Tanto augusti 96.
Solbrända, leende och troligen fulla som ägg,
var allting enklare då, eller är det bara som man minns?
En bild i ett album, ett ögonblick genom en lins.

Jag ligger i sängen och hör min dotters hjärta som slår,
och regnet som faller över goda och dåliga år.
Planeten skruvar sig i det stora blå,
du vet, det är bara ljudet av tiden som går,
ja lyssna, det är ljudet av tiden som går.

Jag hittade en gammal bild på dig och mig,
backstage på Tanto bland flaskor och gitarrfodral.
Jag kom från Italien, och du från Ljusterö,
var allting enklare då, eller skrivs historien om?
Alla vänner på den där bilden, vad hände sen med dom?

Och jag ligger i sängen och hör min dotters hjärta som slår,
och regnet som faller över goda och dåliga år.
Planeten skruvar sig i det stora blå,
och du vet, det är bara ljudet av tiden som går.

Inga kommentarer: