lördag 13 januari 2007

så var det dags igen...






jaha, då var det dags igen - det stora familjekriget tornar upp sig på västfronten och precis som förra gången står samma kombatanter hukandes i sina skyttegravar. På ena sidan: Anna-Karin "en barnvagn ska vara grå,tråkig & se ut som skit" Jonsson. På den andra sidan i en Versace-designad grop Jimmy "streety strutty urban durban coolness wagoon" Bergqvist. Efter att ha avgått med jordskredsseger i och med inköpet av Herqules-vagnen så trodde Jimmy att detta skulle bli en lätt match. Klart Ester ska strolla runt i något stylish i sommar! Det är ju pappas flicka. Ett par svarta galet stirrande ögon senare så förstod han att det inte skulle gå lika enkelt denna gång. Men en genial tanke slog honom - för att undvika en massa tidsödslande övertalningsförsök som istället skulle kunna användas till naturfilmssökning så låter han helt enkelt sina Blogg-läsare avgöra. Rösta genom att kommentera. Jimmys vagnar som nr. 1 & 3 och Anna-Karins som nr. 2.




7 kommentarer:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

åhh.. jag kan knappt bärga mig innan jag har tagit mig till "139887123" blogg. Nu kommer de stora pengarna att börja rulla in.

Clabbe, Rutten medlem i DK sa...

Vad vill Ester ha för vagn då? Jag tycker ni låter henne bestämma. Annars har nog Penser några över ni kan få låna...

Förhudslös och Ryggradslös sa...

har nu konsulterat Ester i frågan och hon vidhåller att en blå Golf vore fint att rulla runt i...

Clabbe, Rutten medlem i DK sa...

Den blå golfen får hon åka i när hon vill, hennes farsa är jag däremot lite mer tveksam till om han får åka med.

g sa...

Barnvagn? Om en papperspåse dög åt Tsotsi så duger det bra åt er också.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

roloj är uppenbart mer aktiv i andras bloggar än sin egen... julkort känns ju lite...hm...spännande.

Anonym sa...

Givetvis skall DJ Ester åka i vagn nr 2. Rätta mig gärna om jag har fel.Tyrannosaurus rex.