lördag 27 januari 2007

Bildbeviset


Det har kommit undertecknad till kännedom att det florerar en outtalad sanning rörande min delaktighet i husbestyren. Den ska tydligen gå ut på att Anna-Karin lever i ett liveget trälskap och
där jag som feudalherre dikterar villkor och arbetsuppgifter med daglig briefing.


Vill härmed bara bekräfta att det naturligtvis... stämmer.

Men vad jag egentligen ville säga med detta bildbevis, vilket jag naturligtvis redan har bifogat mitt CV, är att även en liten Pappis kan få till det med städning också. Och den uppmärksamme noterar samtidigt att det är diskfritt...jodå helt rätt gissat - Jag, Me, Mig!

För övrigt så har innestående vecka gått i det åldrande medvetandets tecken - Fan, man börjar helt klart bli lite gammal. Ska försöka åskådliggöra det med lite referensmaterial. Just nu roterar en reklamspot med devisen "Mogen nog att prata pension" där man fångar vardagsskeenden med medelålders personer, och där en av dem tänker till lite. Det kan röra sig om tex. att ta med sig paraply ut in case of regn - eller att ta stegen ner i poolen i stället för att hoppa - ja ni fattar. Hur som helst har det ofattbara inträffat de senaste veckorna - Jimmy har kommit på sig själv med att sitta å fnissa och nicka instämmande åt...hör å häpna... Linda Skugges krönikor. Har försökt intala mig att det måste vara övergående men det fäster mer och mer. Skrämmande. Eller ruttet som Clabbe hade sagt.

Och inte nog med det, igår rullade P3 sitt fredagssvep på radion samtidigt som jag satt i bilen för att hämta familjen på Stora Essingen. Temat för kvällen var att de hurtiga programledarna med lite hjälp av lyssnarna skulle kategorisera och kora tidernas bästa helgunderhållning på TV. Det började bra med att man använde jinglar från Razzel, Nöjesmaskinen och Jacobs Stege - men någonstans strandade det. Det som från början luktade fläsk för en initierad 70-talist imploderade i en orgie av frustande 22-åringar som trots nerknarkat närminne lyckades erinra sig höjdare som Robinson, 24 karat och Villa Medusa - Som sagt det är tungt att åldras.

Veckans krädd går till Jessica Simpson som regerar på den Holidayinspirerade hiten A Public Affair - men ni kallar det säkert för gubbsjuka.








Inga kommentarer: