Fick anledning i den arla morgontimman efter lite nattligt pillertrill att fundera över företagsnamnet Pressbyrån. För i och med det brutala uppvaknandet och den infinnande insikten om att ha blivit luggad så står det klart att det inte hänsyftar till någon form av prisspress.
23:- ... tjugotre kronor, jodå ni läste rätt. Pressbyrån sprängde gränsen på Papis värderingskolumner och är nu uppsatta på densammes lista över näringsförbud. 23:- för en Red Bull - vore jag inte för den fria marknaden så hade jag nog antytt något om hutlöst. Men nu är det ju så fint med en fri maknad att kunden åläggs själva värderingen och mitt maxtak för nämnda vara stannar vid 20:- - alltså inget mer Pressbyrån. Jag tackar för den tid som varit, men öppnar ändå upp för en omförhandling kring detta nu något ansträngda förhållande vid ett senare skede.
Vad som däremot är prisvärt för 20:- på undertecknads högst personliga skala är McDonalds succédrag med El Nacho McChicken Jr. Den är fan oliiidligt god. - try it, you'll like it.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar