onsdag 2 februari 2011

noterar förresten



...att Dressman tar ett krafttag för att få bort den gubbiga norska lågprisstämpeln som vilar över företaget. Innovativt nog börjar man med att göra om inredningen och har uppenbarligen tagit intryck av den 90-talssatsning som OBS, numera Coop, gjorde på sina Pearsonsjeans. Dvs. stora maffiga bilder på halvhunkiga koperativkillar i vita t-shirts mot någon glättig bakgrund. Det funkade inte då, och jag kan lova att det inte funkar nu heller.

För att riktigt förstärka det nya med Dressman så byter man även ut logotype och skyltar till... ja, vad fan ska jag säga? till något från helvetet - jag får direkt vibbar av att man anlitat samma artdirector som Axelssons gjorde vid sin senaste av alla hundra makeovers. Till Dressmans försvar ska ändå sägas att man behåller sitt namn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rättelse,
Du saknar ett n i ändelsen för loggan i din text.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

det är medvetet...